טיולים לפי איזורים

22.11.2019

טיול נטול חומוס מנוקדים למצוקי דרגות (וחזרה)

קוראי הבלוג הוותיקים יודעים שמצוות אנשים מלומדה להתחיל כל עונה במדבר יהודה ואם כבר מדבר יהודה, אז גם עצירת חובה בחומוסיית המדבר בנוקדים היא חלק מהפק"ל.
השנה כדי להדר במצווה (וגם כי זה קשה מנשוא לרכב אחרי החומוס)  החלטנו שנתחיל את הטיול בנוקדים  וגם נסיים אותו שם. גם העובדה שאיש השעה בפוליטיקה,אביגדור ליברמן, גר בסביבה לא הזיקה. יש מצב שעוד כמה שנים נוקדים תהיה מה שקיסריה היום.
מעשה שטן, יום לפני הטיול נתבשרנו על סגירתה בטרם עת של החומוסייה(!!!). אין באיזור אף מקום אחר לשבור בו את הרעב אחרי יום רכיבה אבל בכל מקרה החלטנו לא לשנות את התוכניות, ולצאת כמתוכנן.

בלי הרבה מילים, הנה הסרט של רון.

ולחדשות בהרחבה:

יצאנו מכפר אלדד, מתרשמים מתנופת הנדל"ן על גבול המדבר. עברנו דרך פסטיבל החלמוניות שעמד להתחיל על אם הדרך אל ק"ק מעלה רחבעם ודוך למדבר.
בוקר קריר, עננות גבוהה שהוסיפה דרמטיות לכל העסק. קצת סיבובים בגבעות ויאללה, מתחילים באמת.

מה בתפריט? סינגלים, נאקבים ושבילי ציפורים. זה מה שהאיזור הזה יודע להציע.

סלעים, אבנים מדרגות והרבה. תענוג.

די מהר טיפסנו לקו הרכס ומשם באיזור "ראס א-דוורה" עשינו דוורות על הפסגות, עולים ויורדים.

הנוף מרהיב, בטח כבר ראיתם בסרט של רון. קצת על קו הרכס, קצת על הדופן. חושבים כמו גמלים ומתקדמים.

גם הולכה רגלית נדרשה פה ושם, לא בחלנו.

המשכנו לכיוון הציר הירוק שנכנס למדבר ממצוקי דרגות ואיתו וקצת לפני כפר הנופש התחלנו לעלות חזרה מערבה, אל כתף טור וראש טור.

שם "בילינו" די הרבה זמן בניסיון עקר לטפס בשבילי ציפורים שהתבררו כלא ממש עבירים מבחינתנו וחזרנו אל הציר הכחול שמושך צפון מערבה. קצת בתוך השביל הזה פגשנו צמד ג'יפים עם בני דודנו מק"ק חברון.

הויטארה לא מניעה. ניסינו לעזור (הם לא יודעים עברית ואנחנו לא ממש יודעים ערבית - פספוס היסטורי), נתנו להם קצת מים, כי גם זה היה חסר להם, צילמנו תמונות הדדיות ונפרדנו כידידים.

משם לטיפוס לכיוון "קרן אל חגר". היה זורם ומטריף. (מרוב שהיה מטריף, אין כמעט תמונות).
חזרה לשביל הירוק של מצוקי דרגות וכניסה לכיוון נחל תקוע. במפה היה כתוב ש"הדרך נסחפה". אני חשבתי שהמפה קצת נסחפה ובכל זאת כיוונתי אותנו לשם.

ובכן, אם לא היה כתוב במפה שהייתה שם דרך, לא היינו יודעים. בולדרים, אבנים ובלאגן כללי אבל עם קצת קריאות מוטיבציה הדדיות עברנו גם את זה.

מנחל תקוע התחלנו למשוך אל הדרך הרומית שלוקחת אל "חלחול אל כביר". נחסוך את הבדיחות לגבי אופי הדרך ומה זה עשה לחלחולות שלנו אבל כמו כל שאר היום, סינגלים מטורפים, עליות וירידות, שבילים קלושים, אושר!

היו שם כמה איזורים שהצריכו תשומת לב קבוצתית, זה מוסיף לגיבוש.

מחלחול אל כביר התחברנו לשביל השחור איתו פתחנו את היום, כמה קילומטרים זורמים (לשם שינוי) ויאללה, לאוטו.

סה"כ כ 70 ק"מ, עבודת פרך מהנה. כל הכיף הזה נמצא רק שעה מהמרכז. אין ספק, ליברמן ידע איפה לגור.