טיולים לפי איזורים

28.3.2014

סובב שילה - טיול קצר בסינגלים של מרכז בנימין


כיאה לעונת המרכז והמזרח יצאנו השבוע לשומרון וליתר דיוק, למרחב שילה. האיזור קלאסי לטיולי אופנועים בהיותו עמוס בהרים גבוהים, ואדיות פורחים והמון שבילים החל משבילי כורכר לבנים ועד שבילוני עיזים וסינגלים משובחים.
יצאנו לשטח בהובלת משה רונצקי מתיירות בנימין והמיזם המשובח אקסטרים הרים (ומי שלא מכיר , שילחץ על הקישור, יעשה לייק בפייסבוק ויהנה מכל רגע). השבילים באיזור מסומנים אבל משה הוביל אותנו במיומנות ששמורה רק למי שמכיר כל אבן באיזור וסידר לנו טיול, ללקק את האצבעות.

הנה רון, בגרסה המצולמת.

ארץ גיבורי התנך - חבל בנימין from Ron on Vimeo.

ולסיפור בהרחבה:

18.3.2014

מדימונה לשדה בוקר וחזרה - ראלי חמשת הגבים


אומרים שהיה פה שמח לפני שהגעתי, או ככה לפחות הרגשתי כשחזרתי מחו"ל ושמעתי שכל הדרום שטף.
אמנם הייתי במקום עם חורף אמיתי, גשם ושלג אבל שטפונות כמו שלנו אין בשום מקום.
לכן, ברגע הראשון שהתאפשר, לקחנו יום חופש ויצאנו לראות מה המצב בגבים ובאפיקי הנחלים, הקלו המים? 
היה כיף מדברי קשוח ששילב מים ופריחה מדברית מרהיבה. הנה הסרט של רון:




ראלי חמשת הגבים from Ron on Vimeo.

והסיפור המלא:

20.2.2014

מיד מרדכי לבארי - טיול צב-עוני בנגב המערבי


הימים ימי פריחה. במדינה הזו, בשנים כתיקונן, יש חודשיים של חסד בהם הכל פורח וירוק. השנה העסק קצת מוקדם, מצומצם ומשובש אבל החלטנו שנהנה ממה שיש.
בהיעדר ימי שישי פנויים, הודענו על חופש בעבודה ויצאנו ביום חמישי לטיול מלא צבעים. סימנו סגול ביומן, העמסנו את האופנועים הכתומים ופנינו אל הדרום האדום.
היינו חמישה, רון, אמיר, דורון, אריק ואני, כולם על כתומים 500. מועדון החמש יוצא לטיול!

הנה התיעוד בגרסת רון. 




ולסיפור המלא, בצבעים:

7.2.2014

אבנים לפנים - טיול קשוח ברמת בוקר.


השבוע חזרנו למדבר אחרי כמעט ארבעה חודשים שלא היינו שם.  בחרנו לעשות את האיחוד המחודש באיזור רמת בוקר בואך שיבטה. סרגתי מסלול שערבב שבילים מהירים עם סינגלים, רכיבת "בר בשטח" עם ציר הנפט השחוק, ארכיאולוגיה וחקלאות עתיקה וכמובן נופים מקצה לקצה. איך היה?

24.1.2014

ממעלה אפריים למעלה הנביאים - טיול בארץ חמדת אבות.


בהמשך ישיר להכרזתה של העונה הזו כעונת המרכז, נסענו למה שהוגדר כ"טיול בבקעה". המונח "בקעה" קצת מטעה פה. תכל'ס רוב הזמן נשמנו אוויר פסגות בשומרון ובמדבר שומרון ולעיתים צללנו לעומקה של הבקעה רק כדי ליהנות מהטיפוס המחודש אל הירוק והחום של השומרון.

הסרט של רון יסביר הרבה, אני בטוח.

27.12.2013

בין הדיונות הגדולות - טיול חולות מגבולות לנחל סכר וחזרה.

סוף דצמבר תחילת ינואר זה הזמן של הדיונות. מצווה גדולה בקרב רוכבי אופנועי השטח להעלות על נס את מירוץ הדקאר בתקופה זו של השנה ולציין זאת ברכיבת דיונות עד דלא ידע.
חוצמזה, אנחנו כבר אחרי טיוליים בהם כיסינו מספר ק"מ דו ספרתי ברכיבה טכנית ואיטית יחסית והרגשנו שהגיע הזמן לתת למנועים הגדולים להראות מה שהם יודעים.(וגם לנו לא יזיק לשחרר קצת את הקוף).

אז דיונות? הנה הסרט של רון.

6.12.2013

סינגלים במדבר יהודה

מראש אני מודיע, זה לא היה טיול רגיל ולכן גם סיפור הדרך לא יהיה רגיל.
למרות שעבר חודש מאז שרכבנו בפעם האחרונה, הטעם המתוק של דרך הסוכר מהטיול הקודם עוד נשאר לכולנו בפה והחלטנו לצאת שוב למדבר יהודה. הפעם בדגש גדול עוד יותר על סינגלים, סכינים, נאקבים ושאר הגדרות לשבילים רחבים כרוחב צמיג, בעדיפות לכאלו שתלויים מעל תהום.
והיה כיף גדול.

לפעמים התברברנו.
לפעמים נפלנו.
לפעמים נתקענו.
לפעמים הגענו למדרגה שרק בסבלות אפשר לעבור אותה.
לפעמים נדרשנו לחבל כדי למשוך חבר מצרה.
אבל תמיד הרגשנו את רוח ההרפתקה נושבת במפרשינו ודוחפת אותנו קדימה.



המחשה לכל זה יש בסרט של רון, שהפעם מארח גם את דן כ "מצלמה 2". (ושוב אני מצא עצמי מתנצל על הפסקול, אין לי יד ורגל בנושא...)


תת סינגלים במדבר יהודה from Ron on Vimeo.

תכל'ס, לא אהיה מפורט מדי, רק אגיד שיצאנו ממצוקי דרגות, שבעה אופנועים בכל המנעד שבין דו"ש לבין דו"פ. אחרי סשן קצר על השביל האדום שנוסע עד אלמוג, נכנסנו לשבילי הגמלים שמטפסים צפונה ומערבה. אחרי כמה נפילות להסרת החלודה, הגענו למדרגה שמחיר הטעות בניסיון לא מוצלח לטפס אותה יכול להיות גבוה מאוד שכן תהום לא קטנה נמצאת כמה עשרות סנטימטרים מימין לה. בחרנו בשיטת הסבלות המסורתית (או "הופסה") כדי להעלות את כל שבעת האופנועים את המדרגה. 

8.11.2013

דרך הסוכר וממתקים נוספים - סיבוב קצר במדבר יהודה


אשתי בחודש תשיעי. מתקדם. היא רוצה ללדת כבר ואני רוצה לטייל. שנינו מבינים שזה שנשב בבית ונחכה לא יקדם אף אחד מהרצונות שלנו. אז החלטנו לשלב אינטרסים ולזמן גם את החבר מרפי למשוואה. אם אצא לטיול, מרפי כבר יביא את הצירים בדיוק ברגע הלא נכון, לא? זו לפחות הייתה הלוגיקה העקומה שיצרה את הטיול הזה. על הדרך אריק גם הכניס אילוץ של להגיע הביתה עד ארבע וכדי לא לדחוק במזל יותר מדי, תכננתי מסלול קצר יחסית, קצת פחות מ 100 ק"מ אבל כזה שעובר בכמה סוכריות מהסוג שיש למדבר יהודה להציע.

יצאנו חמישה. אריק, רון, עמירן (מארח את ההאסקי של דן) ואמיר, שהחליט לתת לנו עוד צ'אנס אחד.

הנה הסרט של רון, סוכריה אמיתית:

סוכר במדבר יהודה from Ron on Vimeo.



ולסיפור הקצר:

24.10.2013

חמשוש בהרי ירושלים


השבוע יצאנו לטיול ביום חמישי. הלו"ז בימי שישי מלא באילוצים עד קצה האופק אז לקחנו חופש מהעבודה כי כמו שלימדו אותנו בכל סדנא אפשרית - אין דבר כזה "אין זמן", זה הכל עניין של סדרי עדיפויות.
יצאנו שישה: רון, גיל, עמירן, דן, אריק ואני. אמיר נעדר, זה קורה הרבה בזמן האחרון, מספרים שכואבת לו הבטן אחרי שאכל תפוח מורעל אבל אולי זו סתם אגדה, לא יודע.

התכנון המקורי היה לצאת מפארק קנדה, דרך הרי ירושלים אל גוש עציון, איזור שלא טיילנו בו בעבר. זה לא בדיוק מה שקרה, אבל נתחיל עם הסרט של רון ואח"כ נעבור לתירוצים....


the gush from Ron on Vimeo.

והתירוצים:
יצאנו קצת אחרי שמונה בבוקר מלטרון אל פארק קנדה ושם התחלנו "לחפש עניינים" בסינגלים הרבים מסביב לפארק. התחלנו בסינגל השחור, בהובלת עמירן. תחילת יום, לא חם, הרעננות בשיאה והעסק זרם יפה.

4.10.2013

מפגש זולו במדבר


את קבוצת זולו שבפייסבוק, אין צורך להציג. סביר שמי שקורא את הבלוג הזה גם מכיר את הקבוצה הנפלאה הזו ואת הפעילות הנפלאה שלה עבור רוכבי אופנועי השטח בישראל בשנתיים האחרונות.
יצאנו ליומיים במדבר, כ - 74(!!!) רוכבים מהקבוצה. עבודת הפקה מתוקתקת שנמשכה יותר מחודשיים. עם תתי קבוצות בפייסבוק, מפגשים, טיולי הכנה, אין סוף תדריכים ועוד. בתי המרקחת מדווחים על עלייה פתאומית ולא מוסברת במכירות של "משחה לתחת" ורוכבים רבים מנסים להבין עד היום איך יוצאים ליום רכיבה עם שישה ליטר מים. (תודה ישי, תודה אורן, שיחקתם אותה)

הנה הסרט של רון, פותח תיאבון מדברי אמיתי.


ולסיפור בהרחבה:

18.9.2013

סיכום עונת 2013

הימים חולפים, שנה עוברת.
עונת 12-13, עושה ממש כרגע חפיפה עם עונת 13-14 ומעבירה לה את כל הדגשים להצלחה בתפקיד החדש.

"הם אוהבים מדבר, אבל גם צפון. סלעים  אבל גם פודרה, חולות  אבל גם דשדש. בקיצור, זונות של שטח. מה שתתני להם, הם ייקחו ויגידו תודה".
"יש אחד שמצלם, תדאגי שיהיה לו מספיק חומר מעניין"
"זה עם הצלקת במצח סבל מספיק אצלי, תתייחסי אליו יפה"
"לההוא עם תיק הכלים הגדול, תארגני כמה שבילים ארוכים וישרים, כדי שישחרר את ווילי"
"אם ההוא עם התפוחים בא לטיול, אל תקחי את זה כמובן מאליו"
"זה עם ה XR אמר שהוא מחליף אופנוע, תעזרי לו להוציא את הקשיש לגמלאות"
"זה עם האופנוע 250, צריך מסלולים מיוחדים שיתאימו לו"
"המג"ד לא מגיע לטיולים, אבל תמיד שומרים לו מקום, כמו אליהו הנביא".

לעומת השנה הקודמת, השנה הזו הייתה דלילה יותר בטיולים. רק 13, נקווה שנשפר את המספר בעונה הבאה.

לפני שנשפוך עוד מלל, הנה מאסטרפיס סיכום העונה של רון:




סיכום עונת 2013 from Ron on Vimeo.

פה המקום להגיד שמדי טיול ניטש ויכוח עז בנושא הפסקול שילווה את הסרטון. הויכוח ניטש בין שוחרי הפופ העכשווי לבין אלו בעלי הטעם הטוב באמת. כדי שלא נריב גם בסיכום העונה, טרח רון והכין עוד סרט, הפעם פופי וטראשי, כדי שגם חובבי הז'אנר יבואו על סיפוקם. הריהי לפניכם.






(מי שיהיה נחמד ויעדכן בתגובות לבלוג איזו גרסה הוא מעדיף, מובטח לו גן עדן עוד בעולם הזה).


ולסיכום במספרים:

14 ימי רכיבה ב 13 טיולים (אחד דו יומי), 12,677 ק"מ מצטברים אבל רק פנצ'ר (וגם הוא תוקן עם תולעת בשנייה ורבע), 5 תקיעות מכניות (2 בהאסקי זצ"ל, 2 ב TM יבדל"א ו 1 בהוסא שהתארח), 145 ק"מ בממוצע ליום רכיבה (בדיוק כמו בשנה קודמת!), 6 משתתפים בממוצע לטיול, 900 ליטר דלק. זה עבד גם בשנה שעברה אז נסיים ב 1 אלוהינו ונקווה שיהיה איתנו גם בעונה הבאה.


23.8.2013

ממחניים לצפון הגולן - טיול קיצי באווירה קרירה.


חום אוגוסט שלח אותנו רחוק וגבוה. היעד, צפון רמת הגולן.
הפורום היה מצומצם יחסית: אמיר נעדר לרגל עיסוקיו, דן נעדר לרגל ....(לא ברור) ואריק נעדר מסיבות בריאותיות. הצטרפו אלינו אלי, קובי וליאור ויחד יצאנו שבעה עם מגוון גדול במיוחד של אופנועים. מדו"פ 125 ועד דו"ש 650 דרך כל מה שבדרך. האופנוע של דן יצא למרעה אצל עמירן, עד שהשען המומחה של TM יגמור לסנכרן בין כל גלגלי השיניים במנוע המכורסם.

הנה הסרט של רון:


סיבוב שישי בצפון הגולן from Ron on Vimeo.

ולסיפור המור"ק המפורט:

8.8.2013

מהגלבוע לדימונה - טיול לילה


זה לא שבאמת רכבנו מהגלבוע לדימונה (את זה באמת צריך לעשות יום אחד) אז מה הקשר בין הגלבוע לדימונה? מסתבר שיש קשר ובנסיבות מסוימות דימונה יכולה להיות חוויה מתקנת לגלבוע. נשמע מופרך? תיכף אסביר. אבל נתחיל מהתחלה.
בקיץ חם.  רכיבת שטח בקיץ ראוי שתיעשה כשהטמפרטורות נוחות או בין מקור מים אחד לשני והכי טוב: גם וגם.
אז יצאנו לטיול לילה בגלבוע ועמק בית שאן. בתכנון הייתה גם רחצה לילית בעין צמד.
אז נכון, רכבנו בגלבוע.
ונכון, המים בעין צמד משיבים את הנפש.
ונכון, היה ירח מלא גדול ובהיר.
אבל בסוף כל העסק הרגיש די דרדלה. אולי אלו השבילים הנוחים של הגלבוע (למרות שירדנו איזו ירידה דרדרתית באיזור מלכישוע, שאלוהים ישמור). או כל סיבה אחרת.  לא יודע. לא "התלבש".

הנה הסרט של רון, שיוכיח את מה שכתבתי.





עברו שבועיים ומרוב שהרגיש דרדלה, הייתי חייב חוויה מתקנת. לחוויה המתקנת נקבעו כללים ברורים:

בגלבוע היה לילה עם ירח - נרכב בלילה ללא ירח כלל.
בגלבוע היו שבילים נוחים - נטרטר את החברים בסינגלים, נאקבים, סכינים ושאר תענוגות.
בגלבוע הייתה רחצה לילית - פה יהיו מים רק במקלחת בסוף הטיול.

האיזור הנבחר היה תא השטח שבין ערד לדימונה, הלא הוא ארץ הבדואים. שם אין שטחי אש, כמעט ואין שמורות טבע והתנועה בליל יום חול לא סובלת מיותר מדי מגבלות.

הנה עוד סרט של רון (שניים בכרטיס אחד היום).



ובטקסט זה הולך בערך ככה:

31.5.2013

בלאגן בערוד - טיול חם בהר הנגב





לפניכם הפרק השני בסדרת "בלאגן ב...." הפרק הראשון, כזכור, התרחש בינואר ונקרא בלאגן בצין . אז התנאים היו קשים מאוד, קור, גשם, שטפונות והיום נגמר בחילוץ ארוך של עמירן מערוץ נחל שהגישה אליו קשה מאוד לאחר שאופנועו שבק.
להבדיל, הפעם התנאים היו קשים מאוד, חום, אבק ותוואי מאתגר והיום נגמר בחילוץ ארוך של עמירן מערוץ נחל שהגישה אליו קשה מאוד לאחר שאופנועו שבק.
סקרנים? נעבור לסרט של רון:





ועכשיו בפירוט:

17.5.2013

פול גז בציר הנפט - סוף עונת המדבר.


לטיול הזה הגעתי עם אופנוע חדש דנדש. קטומ 500 עם 4 שעות על השעון. קצת חששתי כי אותם ארבע שעות היו כמעט כמו ללמוד לרכב מחדש. חוויה שונה לגמרי מ 17 שנות הפז"ם שיש לי עם דו"שים. ניחא, עם האימונים יבוא הגובה.
לאן נוסעים? מבט חטוף בלוח השנה הראה שמאז סוף ינואר, שלושה חודשים וחצי, לא חצינו את קו בית קמה לכיוון דרום, לא זוכר מצב כזה כבר כמה שנים טובות, אז יאללה, למדבר.
כמקובל במקומותינו, נפתח בסרט של רון:



ולסיפורי פוגי:

5.4.2013

מהסרטבא לנחל בזק - סוף העונה של בקעת הירדן


בבוקרו של היום הגשום היחידי שהיה לנו פה בחודשיים האחרונים, יצאנו לטיול בבקעת הירדן.
הקשת העצומה שקידמה את פנינו בירידות ממעלה אפריים כאילו אותתה שאנחנו בכיוון הנכון.

יצאנו שבעה: רון, אמיר, גיל, אריק, עמירן, אני והפתעה חדשה-ישנה בדמותו של דן שהצטרף מחדש למשפחת הרוכבים. ולא סתם, הוא עושה את זה על הסקי 310, מה שמוכיח שגם טעם משובח יש לבחור. 

הנה הסרט של רון.




וקצת מלל, כי אני לא יכול בלי:

14.3.2013

בין כחל לדישון - סיבוב גלילי ירוק ופורח.


אז סוגרים את "דישון תיכון", מי בכלל ידע שיש דבר כזה, דישון תיכון? בשבילי הדישון תמיד היה יחידה אחת של כיף רטוב בין שדה אליעזר לגוש חלב. הנחל הזה הוא יעד מועדף כשהוא זורם אבל גם כשלא. תמיד יפה שם.
מכיוון שנתבשרנו כי  ב 15 למרץ סוגרים את "דישון תיכון" למעבר כלי רכב, קבענו כי ביומו האחרון הפתוח נבוא וניפרד ממנו כיאות.
אז נכון, זו סגירה "זמנית" ונכון, המטרה בסופו של דבר היא מטרה טובה. ונכון, היום האחרון הוא בכלל יום עבודה אבל התאמצנו ולקחנו יום חופש כדי להיפרד כמו בני אדם ואם כבר אז גם להיות, בשאיפה, האופנועים האחרונים שעוברים (באופן חוקי) בדישון התיכון בעתיד הנראה לעין.

יאללה, מספיק עם הדרמות והרגשי, נעשה איזה ברייק עם הסרט של רון.



ולסיפור המעשה:

22.2.2013

ירוק בעיניים - טיול פריחות מסביב לבית קמה


הכל ירוק מסביב, זה ממש פשע לא לצאת החוצה ולנשום קצת ירוק, נוף ופריחה.
מצד שני פורים, יש את כל העניין עם תחפושות וילדים בגנים וחגיגות. מה עושים? 
כדי שנוכל לרקוד על שתי החתונות, לאחוז את המקל משתי קצותיו ולאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה סיכמנו על יציאה מאוחרת, שלא כהרגלנו. קודם ממלאים את חובתנו ההורית בגן (מי שזה רלוונטי עבורו) ורק אח"כ יוצאים לרכב. לא ארוך, לא רחוק. פחות משעה מהבית, איפה שהירוק היום, ירוק מאד.

היינו ארבעה: רון, גיל, אריק ואני. עמירן ואמיר היו בנבצרות, כל אחד מסיבה מוצדקת אחרת.

טיול קצר גוזר סיפור קצר, וכמעט לא יהיה סיפור. היה ירוק, היו פרחים. היו סינגלים, היו שבילים והיו הרבה הרבה כלניות. אתן לסרט של רון לדבר (ולשיר).


ובכל זאת, כמה היילייטים מהמסלול:

31.1.2013

ערבה דרומית והרי אילת - הטיול של מפה 20


אז יצאנו לאילת. שוב. הפעם היינו נחושים. כלקח מהטיול הקודם הוגדרה מטרת הטיול  "להשלים את היום הראשון ולהגיע ללינה באילות". יעלה כמה שיעלה.  כרגיל, כשאנחנו בדרך לאילת, מזג האוויר יוצא מאיפוס. שטפונות, הצפות, כל הארץ נחלים נחלים והמדבר זורם גלים גלים. לא התפתינו לעצירות בדרך, היינו נחושים והצלחנו! תראו בסרט של רון:



ובמילים זה הולך בערך ככה:

10.1.2013

בלאגן בצין - ממצפה רמון לשדה בוקר


שיקול דעת מוטעה. זה היה המוטו של הטיול הזה. שיקול דעת מוטעה מתחילתו ועד סופו. הכל על רקע נופי מדבר, שמיים דרמטיים, מים בנחלים, קור עז ותקלות טכניות. בסוף היה בסדר וכולם חייכו, אבל הדרך, חתחתי חתחתים, ישמרנו האל.
רמזים אפשר לראות בסרט של רון (גם פה, פסקול טראשי במיוחד - עוד שיקול דעת מוטעה, למרות שהצילום, דבש!).


אבל נתחיל מההתחלה

21.12.2012

בין חצבה למצפה רמון - טיול בסוף העולם




הטיול הקודם נגדע כזכור באיבו. לכן התעקשתי לצאת השבוע לטיול "מתקן" למרות תחזית מזג האוויר שהייתה מאוד קרה וגשומה. עקרונית, עם תחזית כזו יש שתי אפשרויות. ניתן לברוח כמה שיותר רחוק בתקווה שענני הגשם לא ישיגו אותנו וניתן גם "לחבק את הגשם", לצאת ארוזים במיטב עטיפות הניילון אל הבוץ והשיטפונות, הגשם והקור. הפעם בחרתי באופציה הראשונה. לערבה.
חוצה ישראל שהסתיים לפני כמה ימים, הדקאר שכבר דופק בדלת ומעל הכל התוואי של הערבה בואך מצפה, כל אלה דחפו אותי למסלול מהיר, קשוח, ארוך ומאתגר. לראשונה אפילו עשיתי תכנון זמנים מדוקדק כי והיה ברור שכל סטייה ממנו תסכן את סיכויי ההשלמה של המסלול. תוסיפו לזה את העובדה שהתאריך,21 לדצמבר, היום הקצר בשנה שהובטח שהוא גם סוף העולם תבינו שיצאתי למסלול הזה עם איזה קמט דאגה אחד או שניים.

ההכנות המדוקדקות שעשיתי והעקשנות שהפגנתי במיילים טרום הטיול לא הפריעו לחברים הטובים שלי לאכול לי את הראש אפילו בדרך דרומה על שינוי היעד לאיזה טיול דיונות באיזור חלוצה. כמעט נשברתי. רק גיל שטען שעם צמיג אחורי כמו שיש לו הוא לא יכול לרכב בדיונות גרם לכך שהטיול יצא לפי התכנון. וטוב שכך.

שלא כמקובל במקומותינו. נפתח בסרט והיומן יגיע אחר כך.



ועכשיו ליומן:

7.12.2012

טיול קצר בין ערד לדימונה

פרולוג:

כזכור למי שקרא את סיפור הדרך של הטיול הקודם, אריק היה מאוד מאוכזב מתפקודו של ה 640 הנאמן שמלווה אותו כבר כמעט עשור והחליט להחליף אותו. שלושת השבועות שעברו בין הטיולים נוצלו על ידיו לביצוע סדרת הפעולות הבאות:

1. להחליט לקנות אופנוע אחר
2. להתחרט
3. להזמין באיביי בולם חלופי לשיפור התנהגות הפרד
4. לגלות שהבולם שהוזמן לא מתאים
5. לגלות שהבולם שהוזמן אבד בדואר
6. לקנות בתוך יומיים 530 קטומ במצב דנדש שמתאים לו כמו כפפה ליד.

בעצם הרכישה הזו נותרתי דו"ש יחיד בחבורה ומטחי אכילת הראש שדוחפים גם אותי להחליף לאיזה משהו צנום התחילו להיות יותר מאשר סתם מכה קלה בכנף ואפילו התחלתי לשוטט במחוזות יד 2 ולבדוק את זמינות האפטרמרקט של כל מיני צרצרים ר"ל.
ולמה זה חשוב? כי חוק טבע ידוע הוא שמכשיר מכני כלשהו, יהא זה אופנוע, מכונית, מחרשה או בלנדר, ברגע שהוא מועמד להחלפה במודל חדיש יותר, מיד הוא גומל לבעליו בסדרה של תקלות מכניות שונות ומשונות למען יהרהר במעשיו, יוציא את שארית ממונו על תיקונים ולא יישאר לו כסף לשידרוג.
זה בדיוק מה שקרה בטיול הזה.

כמו תמיד נפתח את התיאבון עם הסרט של רון ונמשיך משם:

16.11.2012

מצערת פתוחה לרווחה - סיבוב מסביב לפארן

הדיווחים על שטפונות בנחלים הגדולים בסוף אוקטובר גרמו לי להוריק מקנאה אבל ענייני לוחות זמנים, אירועים בגני הילדים ושאר ענייני מלאכת החיים כפו הפסקה של חודש (!) בין הטיולים אבל היה ברור שכשנחזור, נוסעים דרומה, לפארן, לראות על מה כל המהומה. אם נקפוץ לסוף, המהומה הייתה מוצדקת לגמרי. הנה הסרט של רון, תראו בעצמכם:



ולחדשות בהרחבה:

אספנו את עצמנו ונסענו לפארן. היינו שישה: רון, אמיר, אריק, עמירן, משה ואני. הדרך ארוכה ולכן ירדנו ערב קודם, השתקענו בחאן אבירן שמנוהל על ידי עמוס ושולי בקפדנות ראויה לציון וכך גם המקום נראה. מתוקתק ומוקפד. זו לא הפעם הראשונה שלנו פה וככל שזה תלוי בנו גם לא האחרונה. ברוח הימים האלו הנסיעה בכביש 40 דרומה לוותה במבטים מודאגים סביב והיה נדמה שאפילו קלטנו יירוט אחד אי שם במערב אבל בסופו של דבר יצאנו מטווח הטילים ורק קרייניות גלגל"צ המלחששות המשיכו להזכיר לנו שבמקומות אחרים יש גשם של רקטות.

בערב, כמקובל באירועים מסוג זה, פירקנו ערימות של בשר בניצוחו של אמיר שנתן עבודה על המנגל ויחד עם בירה קרה היינו שבעים ומבושמים קלות. משם פרשנו לג'קוזי החמים לשעה של הירגעות לקראת שנת הלילה.




בבוקר השכמנו לקול הטרקטורים שיצאו לעמל יומם (בתאילנד כבר צהריים, אז הם רגילים) והתארגנו ליציאה.

יצאנו מהשער האחורי של פארן, הקפנו את החממות מדרום והתחלנו למשוך צפונה, בציר האדום שרץ על הסוללה שמגינה על החממות משטפונות הפארן העזים. חצינו את ערוץ הפארן והמשכנו צפונה לכיוון רמת ברק.
השבילים פתוחים, האוויר קריר ולמי שרוכב ראשון גם אבק אין, תענוג של פתיחת יום.

רכבנו ברמת ברק, במקביל לנחל זעף בואך הר כיפה. האיזור הזה מספק את מעט אירועי העבירות שיש במסלול של היום במיוחד ככל שמתקרבים להר כיפה. כמה עליות משובשות שלא מציבות אתגר קשה מדי למי שבוחר נתיב נכון, אני מניח שג'יפים מתקשים שם קצת יותר.

רוב השבילים נוחים, מאפשרים לפתוח גז מהר והאמת שלחכות לחברים עם המצלמה ופתאום לראות איזה ראש חץ כזה דוהר ברעם מנועים בכינון ישיר לכיוון, הזכיר קצת גיחה של בחורינו הטובים מעל עזה.

אז דהרנו וטיפסנו והתקרבנו להר כיפה, בשביל הירוק המוליך לתצפית יש ישורת רחבה וטובה שנוצלה על ידי רובינו לבדיקת המהירות הסופית של האופנועים.
הגענו לתצפית הר כיפה. מוקדשת לרותם שני, (שווה להיכנס לקישור ולקרוא איך כתב יפה פנגס). הנוף מהתצפית לא פחות ממהמם. הורדנו קסדות ונשמנו קצת נוף.


מתצפית הר כיפה המשכנו לבסיס הצבאי הנטוש ששמה וחזרנו לשביל הכחול שמושך לכיוון כביש 40. השביל בקטע הזה עביר לכל רכב והמנועים הגדולים שלנו חגגו שם ממש. עפנו אותו עד הכביש ועצרנו עם חיוך גדול. 
רק עמירן וה 250 שלו הגיע הרבה אחרי כולם, הוא אמר שעצר להשתין. יאללה בסדר. בטיול של היום אין תחליף לסמ"קים.
חתכנו כמה ק"מ דרומה על כביש 40 עד הכניסה לשביל האדום של קניון עדה והפארן. שם מיקמנו את נקודת התדלוק הראשונה של הטיול. המסלול מתוכנן לכ 200 ק"מ ואין תחנות דלק בדרך כך שערב קודם עצרו רון אמיר ועמירן והטמינו כמות מספיקה של דלק בשתי נקודות בהן המסלול חותך את כביש 40 וזו הייתה הנקודה הראשונה מבין השתיים. מילאנו והמשכנו בשביל האדום לאורך הפארן. שוב פעם שביל מהיר, מצערות פתוחות וטיסה בגובה נמוך. לא התעכבנו בקניון עדה ואבן החול הנובית תחכה לפעם הבאה.

משם המשכנו עם השביל הירוק שנכנס לתוך נחל שזר, משה הסב את תשומת לבנו ל "אריה השואג" שנמצא על השביל, אז עשינו שם עוד תמונה.




















בנחל שזר אבנים גדולות, והרבה עבודת ידיים. קצת פחות מהיר ממה שהיה עד עכשיו אבל זה גיוון טוב שמשמר את הדופק למעלה.

מנחל שזר עלינו לשביל מטווחים צהלי שמעוטר במכתשי פצצות לרוב (סכנה!!! הכניסה רק בתיאום). עצרנו שם לתמונה קבוצתית ליד איזה BTR שידע ימים טובים יותר.

המשכנו לרכב לאורך השביל שעובר בתוך אחד משטחי האש הפעילים ביותר שישנם. ניכר שהרבה מים זרמו בשטח בזמן האחרון והציר מחורץ ובמקומות מסוימים קשה למעבר. יש גם סכנת נפלים גדולה מאוד כך שבדיעבד הייתי מוותר על הכניסה לנחל שזר וממשיך עם הפארן בציר האדום.



בכל מקרה, המשכנו לרכב כשפנינו מכוונות לבראנץ' בקניון הלבן בנחל שגיא.


ואז הגענו לקניון הלבן בנחל שגיא. כמו שכבר כתבתי, המים שם היו סיבה מרכזית למיקום הטיול ולכן שמחנו לראות שעדיין הגב מלא. אולי לא מלא כמו לפני חודש אבל מלא בהחלט. חלקנו חיש מהר פשט בגדים ונכנס למים הקרים וחלקנו הסתפק בצפייה מהבלקון.

היה ממש כיף במים. בוץ חלקלק מתחת לרגליים, מים קפואים שעוד לא התחממו מהבוקר שעשו ממש ריסטרט לגוף. שכשכנו, והשפרצנו כמו ילדים. אריק אפילו התמרח בבוץ שבקרקעית תוך כדי שהוא מייחס לו סגולות רפואיות כלשהן. לא התרגשנו, אם הוא שרד את רחיצת הפנים בגבי שיש, בוץ מהקניון הלבן קטן עליו.

ככה שרפנו שם איזו שעה וחצי, בינתיים המקום התחיל להיות הומה. עוד אופנוע, טרקטורונים, רייזרים, ג'יפים. רק בקאי היה חסר כדי להשלים את ארסנל כלי הפנאי שהסתובבו שם. האמת שבצדק. נהנינו מאוד. גם הבראנץ' שהוגש היה עשיר ונתן אנרגיה טובה להמשך.
רעננים המשכנו בדרך. סיבוב קצר בתוך נחל שגיא והתחברנו לציר הכחול שמושך לכיוון הר צניפים. שוב פעם שביל רחב, נוח, מצערות פתוחות, שלוש ספרות על השעון, שאגות אושר בקסדה. מהר מאוד הגענו להר צניפים. כמובן שלא החמצנו את התצפית מההר, אני מאוד אוהב אותה.
(בתמונה משה מדגמן את אופנת הר צניפים לחורף 2013, אדום הוא השחור החדש).

ירדנו מהר צניפים והתחברנו לנחל צניפים. זה אחד מקטעי הדשדש החביבים עלי ביותר. משהו כמו חמישה קילומטר של חצץ עמוק מספיק בשביל שכל פעולה תיעשה עם גז פתוח אבל לא עמוק מדי בשביל לבחבש את הרכיבה. רכבתי שם עם דם בעיניים וגם נביחות האגזוז הפתוח של משה שישב לי על הזנב הוסיפו לאטרף. עצרנו בשער צניפים עם דופק בשמים וחיוך מאוזן לאוזן וחיכינו ליתר. אריק הגיע והתחיל לקלל את כל העולם ואחותו ובייחוד את האופנוע שלו שהיום לא מספק את הסחורה בקטעים המאתגרים יותר. משהו בבולם האחורי כנראה. גם מגיני הברכיים החדשים לא נוחים, המכנסיים קצת קטנים ובכלל נראה שלא יזיק לו איזה מסע לחידוש כל ציוד הרכיבה כולל האופנוע. סיכמנו שזו כנראה הגיחה המבצעית האחרונה של הקטומ ושנתייחס אליו בעדינות עד סוף הטיול.
יאללה, כדי לרומם את רוחו של אריק המשכנו לכיוון גב צניפים. גם שם יש מים, גם שם שקט ושלווה. עצרנו שם לעוד מנוחה. לא נכנסנו למים אבל השקט יחד עם האוויר הצונן שמים תמיד נותנים סיפקו לנו הפסקת צהריים שופרא דשופרא.


בשלב כלשהו החברים בעטו בי בצלעות, קדימה, בוא נמשיך, אז המשכנו. חזרנו כשלושה קילומטרים חזרה לשער צניפים ומשם בשביל מהיר מאוד לכיוון נחל חיון. כמו עיקר השבילים עד עכשיו, תוואי פתוח, שביל נוח, מדי פעם איזה באמפ או תעלה לשמירת העירנות ולסיוע בהנפת הקדמי לאוויר אבל בסה"כ מהירות שנושקת לשלוש ספרות בקטעים הפתוחים, אטרף.
איך שפגשנו  את נחל חיון חזרנו קצת אחורה והופה! גם בגבי חיון יש מים וגם שם התנחלות של ג'יפאים על נשיהם וטפם.

לא הפרענו להם יותר מדי, אריק רק טבל את הראש והמשכנו. 

נחל חיון עוד מבורדק מהשיטפון ולמצוא את הנתיב הנכון היה מאתגר לפעמים אבל גם את זה עברנו והמשכנו אל  הציחור. החיבור מהחיון לציחור עובר דרך שביל סכין חביב שנותן קצת גיוון לשבילים הרחבים מהבוקר.

התחברנו לציחור שגם הוא אחד מנתיבי הדשדש המשובחים שיש למדבר להציע ושוב פעם הרבה גז פתוח, דם בעיניים ועפנו את שמונת הקילומטרים עד שהציחור פוגש את כביש 40. שם גם הייתה נקודת התדלוק השנייה.
מתודלקים חצינו את הכביש ורכבנו בציר הכחול המתחבר לפארן. רגע לפני ההתחברות סטינו לכיוון "הארמון" שבנחל פארן. זו חתיכת יצירה של הטבע, כניסה קניונית צרה שנפתחת לאולם עגול ללא תקרה. יפה יפה.
מהארמון תכננתי לחזור באותה דרך אל הציר הראשי וממנו להיכנס לתלם עשת עד פארן. רון אמר שהוא זוכר שיש דרך שמובילה לתלם עשת בלי צורך לחזור על העקבות וניסינו למצוא אותה. זה עלה לנו ב 50 דקות של ברבור, 20 ק"מ עודפים שבסיומם חזרנו כמו ילדים טובים לשביל הכניסה הראשי, גם על ההרפתקה בתלם עשת ויתרנו ופשוט רצנו על השביל השחור המוביל לפארן כשבלב כולנו תפילה אחת שהדלק יספיק עד המושב.
כנראה שעשינו משהו טוב היום כי כולנו הצלחנו להגיע עד לאוטו. את הקילומטרים האחרונים בשביל השחור עשיתי ברכיבה מקבילה יחד עם משה, האלמנט הזה מוסיף עוד עשרים אחוז לפחות לאדרנלין שגם ככה היה גבוה.


זהו יצא סיפור ארוך ליום ארוך.  סיימנו בארבע וחצי. תחת הגלגלים עברו כ 220 ק"מ. היה יום מלא וגדוש אבל לא מאוד קשה. אם היה עוד אור (ודלק) הייתי יכול להמשיך לעוד 100 ק"מ כאלו בכיף. גם ריבוי ההפסקות היה משובח. 

ואני מוסיף שוב פעם אזהרה גדולה בנושא שטחי האש במסלול. מדובר בשטחים פעילים מאוד (שמסתבר אגב שהחל משבת 17.11 נסגרו לכניסה בשל "המצב") ויש לתאם כניסה אליהם עם מתא"ם דרום.

ןעוד תמונה של הקטומ המקשיש של אריק, מי ייתן ויוחלף במהרה.

קצת נתונים:




קישור לאלבום התמונות של המסלול 









הצגת המסלול בגוגל ארץ


23.10.2012

אז מה היה לנו שם? - סיכום עונה.

לא ממש התכוונתי לסכם את עונת הטיולים שנסתיימה לה (איך יודעים שנסתיימה? פשוט כי אחת חדשה מתחילה.) אבל רון טרח וערך סרט כל כך מקסים שמסכם את הדובדבנים שבקצפת, העידית שבעידית, הקרם דה לה קרם ובקיצור את כל הקטעים המגניבים מהטיולים שעשינו העונה ועוד עשה את זה בכישרון רב כל כך אז אין ברירה, זמן סיכומים הגיע.

אם הכברתי מילים על הסרט, נתחיל איתו.




יפה, נכון? אפילו אני, שהייתי שם, קצת קינאתי ברוכבים שבסרט.

איפה היינו השנה? הנה רשימה לא מחייבת, לפי סדר א"ב.

אום אל קנאטיר, אום דרג', בארות עודד, בורות לוץ, בית שערים, בקעת הירדן, ברכת מן, גליל, דישון, דן, הפג'ר הקטן, הר הנגב, הר חמרן, זהרת אל כולא, חרבת ירדה, חרבת עירב, חרמון, טריק אבו ג'ורג', כוכב השחר, כנף, כרמל, מדבר יהודה, מכתש גדול, מכתש קטן, מכתש רמון, מעלה נביאים, מעלה חצצון, מעלה יאיר, מעלה כותים, מעלה מכוך, מעלה תקוע, מפער פיטם, מצפה רמון, מרזבה, מרסבא, נחל אביה, נחל אדוריים, נחל אלות, נחל אמציה, נחל בירנית, נחל ברקן, נחל געתון, נחל דרבן, נחל השופט, נחל חורשה, נחל חצצון, נחל ניצנה, נחל סרפד, נחל עבדת, נחל עקרב, נחל ערוגות, נחל ציפורי, נחל רז, נחל שלף, נחל תנינים, נחל תקוע, עבדת, עין דמומית, עין מוקש, עין מחוללים, עין ריחניה, עמק יזרעאל, ערד, פורה, צונם, צוקי גיתה, ציר המוסכים, ציר המעיינות, ציר המצלעות, ציר הנפט, קרנטל, רוג'ום א נאקה, רוג'ום אל הירי, רמות, רמות מנשה, רמת הגולן, רמתניות, שדה בוקר.

וזה רק מקבץ חלקי של נקודות החן אותן ביקרנו העונה. קצת הזנחנו את איזור הערבה בואך אילת ואת המרכז הקרוב אלינו. נפיק לקחים לעונה הבאה.

וחוץ מזה, כרואה חשבון מדופלם, כשעושים סיכום אני לא יכול להימנע מסיכום כמותי. אז ככה נראתה עונת 2012 במספרים. (בלי רומניה, כן? שמה הייתה חוויה חוץ גופית, לא סופרים אותה).

17 טיולים, כ 5 משתתפים בממוצע לטיול, סה"כ רכבנו במצטבר כ 11,600 ק"מ אבל היה לנו רק פנצ'ר 1 בסך הכל (אולי כי ל 2 משתתפים יש מוסים?) שרפנו כ 800 ליטר דלק מאובנים יקר ערך. טיול ממוצע ארך כ 145 ק"מ. מה אומרים כל המספרים האלה? שום דבר.  נסיים ב 1 אלוהינו ונקווה שיהיה איתנו גם בעונה הבאה.






12.10.2012

טיול במדבר - בין יהודה לפלסטין



החגים חלפו עברו להם, ולמרות שבאופן מסורתי טיול פתיחת העונה קורה בסוכות, השנה היה חם מדי, היינו עסוקים מדי וגם שיכרון רומניה עוד לא ממש עבר לנו כך שבסוכות לא קרה כלום ובשישי שאחריו יצאנו למדבר. מדבר בפתיחת העונה זה מדבר יהודה. איכשהו זה מרגיש כמו מדבר יותר רגוע, יותר קרוב, פחות חם ולפחות בתיאוריה, מתאים לפתיחת עונה.

נתחיל עם הסרט? (צילום עריכה הפקה  - רון)




ועכשיו הסיפור.


התכנסנו במצוקי דרגות, היינו חמישיה. אמיר, רון, אריק, משה ואני. החלק הראשון של היום היה מדבר יהודה הקלאסי בשבילים מסומנים. יצאנו בשביל הירוק ממצוקי דרגות, עצרנו לתצפית קצרה במצפה מכוור, היה חם מדי אז מיד המשכנו חזרה לשביל הירוק דרומה עד שהוא פוגש את נחל חצצון. 

אני אוהב את נחל חצצון. יש בו הרבה אלמנטים כיפיים והכל בא במנות קטנות, כל הקטע הזה של הנחל חמישה או שישה קילומטר.

רגע לפני שמתחילים, מעלה חצצון קורא לנו משמאל. הוא אמנם לא במסלול ורובנו נאמנים לגישה הגריאטרית שמה שלא במסלול לא עושים אבל משה החליט דווקא לנסות. עלינו איתו עד אמצע המעלה וחככנו כפיים זדוניות כשאנחנו מניחים שהוא יפול על הפנים במדרגה ששם אבל משה דווקא הצליח לטפס. מאוכזבים הסתובבנו וחזרנו אל אפיק הנחל.




























התחלנו לרוץ בתוך הנחל, אחלה כיף. קצת חצץ, קצת שבילים, הרבה מאגורות מים שתפקידן לתפוס את מי השטפונות חלקן עתיקות וחלקן מודרניות יותר.
זרמנו את החצצון והגענו לרוג'ום א- נאקה. תחנת המשטרה הירדנית מהווה בדרך כלל פינת הפסקה מועדפת אבל הפעם עוד לא עברו 30 קילומטר תחת הגלגלים ולכן עצרנו רק לכמה תמונות מינימליות והמשכנו בדרך.


הנה תמונה אחת שכנראה תעניק לאופנוע של משה את שמו החדש.


מרוג'ום א נאקה המשכנו במסענו דרומה על השביל האדום דרך ראס חממה, הקפנו ממזרח את חשם צפרת א-צנע והמשכנו בשבילים עתירי הפודרה המובילים לאום דרג'. בדרך גם ירדנו לערוץ הערוגות ואף עלינו ממנו חזרה בעליות שלא ממש היו קשות אבל בוודאי היו האלמנט הקשה ביותר עד כה ולכן הן ראויות לציון.




הגענו לאום דרג'. עוד תחנת משטרה ירדנית מסדרת ספר המדבר. עמירן לא היה איתנו כדי שיזכיר את ימי האימונים המפרכים בבסיס ההנדסה ששכן באיזור אי שם בשנות השמונים אבל גם כך המקום מלא בכתובות וסימנים לפעילות שכזו.
עצרנו שם להפסקה. עברו שעתיים מהבוקר, חמישים קילומטר תחת גלגלינו ועוד לפני שטעמנו מהיין שהביא אריק כבר הייתה תחושת חמיצות קלה בפינו.
כטוב ליבנו בקברנה פתחנו ברב שיח לגבי מקורה של אותה תחושת חמיצות. רובנו האשים את רומניה ששינתה לנו את הסטנדרט. התרגלנו לרכב בשבילי יערות מוריקים, כמעט בלי אבנים, רכיבה נוחה וכיפית, גם אם קשה טכנית ופתאום פה חם, השבילים מלאים אבנים, התיק על הגב כבד יותר (כי סוחבים דלק וכלים). אכן חמיצות. אריק הגדיל עשות והאשים את הקטומ הנבל שלו באי חידוש חדוות הרכיבה, רון האשים את הצמיג האחורי הקרח שלו, אני את 30 הק"ג העודפים של ההאסקי ואמיר סתם אמר שזה לא היום שלו.

סיכמנו את הרב שיח בכך שיש לנו ארץ נהדרת ואין מה לעשות, אלו התנאים ואו שנלמד לחבב אותם או שנסבול. 


בינתיים, בקצה השני של אום דרג', משה התיידד עם מוחמד, רועה צאן מהכפר הסמוך ואף פטפט איתו בערבית שוטפת. כך למדנו על מוחמד שהוא בן 18, העדר אותו הוא רועה מונה 70 פרטים, הוא רכוב על חמור (סירבנו להצעת החלפה ראש בראש) ושעות העבודה שלו במרעה הן מהבוקר ועד ארבע אחה"צ, כשהשמש כבר מאיימת לגעת בהרי חברון שבמערב. 

חביב ככל שיהיה, זכרתי את סיפור שיירת הל"ה ולא חלקתי איתו אף מילה בנושא המשך המסלול שלנו, אנחנו עוד רגע צוללים לעולם המופלא של שטחי A ו B וגם ככה לא הייתי ממש רגוע.


בסוף ההפסקה בישרתי לחברים שמתחיל פרק חדש במסלול, פרק של ניווט סבוך יותר, סיכויי התברברות גדולים יותר, רכיבה בכפרים פלסטיניים ובשטחים לא מטוילים יתר על המידה ו"נא להתנהג בהתאם".
כמו כל נבואה גם זו הגשימה את עצמה די מיד וכבר ביציאה מאום דרג' נתתי שטות של ברבור הגון בן כמה קילומטרים טובים אבל התאפסתי וחזרתי למסלול. 

רכבנו באיזור זהרת אל כולא, עברנו בין בתים בכפר והופתעתי לטובה מרמת הסדר והנקיון היחסי, במיוחד מול הסטריאוטיפ שיש לרובנו על כפר פלסטיני. הסתובבנו בין חלקות חקלאיות מגודרות היטב ומשכנו מזרחה לכיוון "אל חנזיריה" הרכיבה שם התאפיינה בחלקה ברכיבת סינגלים, אילתור שבילים וקריאת שטח ולכן לא הייתה מאוד שוטפת.
מאל חנזיריה נכנסו לואדי אל מעזה, שם נתתי את הברבור השני (אבל לא האחרון להיום)כשחלפנו מספר פעמים על פני העלייה ממנו לכיוון נחל ערוגות וכשלא מצאנו אותה (למרות שכבר ירדנו אותה בעבר) יצאנו למסע לחקר הסביבה שהסתיים בזה שחזרנו עם הזנב בין הרגליים לנחל, חיפשנו שוב את העלייה והפעם מצאנו אותה.




אל נחל ערוגות הגענו כמוצאי שלל רב ושמחנו לפתוח קצת גז בשבילים הנוחים שלאורכו. רכבנו כשלושה קילומטרים ואז פנינו שמאלה, מערבה לכיוון ואדי סיף. כל הדרך לפני ואחרי נחל ערוגות רצופה בבורות מים ומפעלי מים מקומיים שלוקחים מי שטפונות ואוגרים אותם, יפה לראות.

הגענו לואדי סיף, חריץ עמוק מאוד, מלא מערות זוטא בדפנותיו. אנחנו אמורים לחצות אותו, אבל איך? בנקודה המיועדת לא ראינו כל סימן לירידה מסודרת אבל את העלייה שמולה בצד השני של הערוץ ראינו והבנו שאנחנו במקום המתאים. אחרי כמה הלוך חזור (והתעלמות מעצות להמשיך מערבה אל עבר ק"ק בני-נעים, כפר חובבי ציון ידוע) אלתרנו ירידה למטה וממנה המשכנו בערוץ הנחל לעלייה לצד השני.  מרוב עצבים על ההתברברות הזו (שלישית במספר) אין משם תמונות למרות שהמקום יפה יפה.
מוואדי סיף המשכנו בשבילים טובים יחסית בין כפרים פלסטיניים עד שהגענו לואדי א-צוויה. נחל מקסים שמתפתל בין קירות גבוהים. המקום נבחר להיות נקודות העצירה השלישית שלנו לאותו יום.

היינו עייפים, אז נחנו קצת, צחקנו קצת והשבנו את רוחנו. אפילו אמיר חייך בסוף ההפסקה (למרות שזה לא היום שלו).


המשכנו עוד קצת בנחל ואז בשבילים נוחים יחסית עד הכביש שמוביל למעלה עמוס. רגע לפניו, אצל הרשיידה ראינו המון אשקוביות רפאים זרוקות בשטח, סיפור של מימון אירופאי, רצון טוב ובזבוז כסף לריק. רצו לשים את הבדואים באשקוביות, אז רצו.

הגענו למעלה עמוס. מול היישוב יש נוף מדהים של נחל ערוגות בערוץ עמוק ומרהיב. עצרנו לצלם.



ממעלה עמוס לקחנו את השביל האדום שהולך לאורך ואדי עבין ורצנו איתו במהירות. בשלב מסוים עלינו מגמה אחת צפונה ומשכנו לכיוון נחל תקוע. בדרך עשיתי משאל קצר בין החברים אם הם רוצים לנסות את מעלה תקוע או לא. רובם אמרו שמעלה תקוע סתם תקוע עכשיו וכל מה שהם רוצים זה את הדרך הקצרה ביותר לקולה זירו. 

כמובן שנסענו למעלה תקוע.

המעלה מחורץ וקשה. טעות בקריאת השטח העלתה אותי ואת רוב הקבוצה למקום ממנו לא אמורים לעלות. אממה, דווקא שם היה סינגל שעולה יפה ובנוחות יחסית למעלה. אז עלינו. לפעמים מזל גם חשוב.
דרך הג'יפים הראשית הרבה יותר קשה ומאתגרת ומשה החליט להתעמת איתה חזיתית. כמה חזיתית? בואו נגיד שבשלב מסוים האופנוע שלו עשה סיבוב של 360 מעלות באוויר ונחת על הגלגלים בביצוע שסחט מכולנו מחיאות כפיים סוערות. למשה ולאופנוע שלום.



סיום הרפתקת מעלה תקוע סימן את סוף המסלול, משם רכיבה מנהלתית לכיוון מצוקי דרגות. נזהרתי משנה זהירות מכיוון שפעם אחת כבר התהפכתי קשות שם, מרחק 30 שניות מהאוטו ועוד לעיני רוכבי אופניים, אוי לבושה.

הגענו לאוטו בשלום. החמיצות מאום דרג' התחלפה בחיוכי סיפוק ובשרירים כואבים. היה יופי של טיול. לא היו המון אתגרים טכניים אם בכלל אבל 135 ק"מ מדבריים עושים את שלהם לגוף והגעתי הביתה רצוץ ועייף.

הייתה אחלה של פתיחת עונה.





























(ורק הערה אחת. אנחנו הסתובבנו בשטחים מסוכנים, רש"פ, קרוב לישובי חברון ובנותיה. סיפרנו איך היה לנו אבל כל מי שיוצא למסלול הזה צריך להכיר את הסיכונים שישנם, להיערך בהתאם ולעשות זאת על אחריותו הבלעדית)

קצת נתונים:




קישור לאלבום התמונות של המסלול  


הצגת המסלול בגוגל ארץ